Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sopocie

Deklaracja dostępności


Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://bip.mopssopot.pl/.


Daty publikacji i aktualizacji


Data publikacji strony internetowej: 2009-05-04.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-07-12.


Status pod względem zgodności z ustawą


Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

1) zamieszczone na stronie dokumenty w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości, ponieważ zostały przygotowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej;
2) nie działają przyciski interlinii;
3) brak funkcji fokus wokół elementów nawigacyjnych;
4) nie dla wszystkich linków został określony ich cel;
5) brak mapy strony;
6) mapa lokalizacji budynków biurowych nie jest dostępna (mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności).


Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej


Oświadczenie sporządzono dnia:2020-09-21.
Deklarację sporządzono na podstawie:
Samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.


Skróty klawiaturowe


Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.


Informacje zwrotne i dane kontaktowe


W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Marzena Smok, adres poczty elektronicznej mops@mopssopot.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 58 551 17 10; numer wewnętrzny 254. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.


Informacje na temat procedury


Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich www.rpo.gov.pl


Dostępność architektoniczna


1. Dostępność pomieszczeń biurowych w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sopocie przy ul. Kolejowej 14, a w szczególności dla niżej wymienionych komórek organizacyjnych:
Dział Pomocy Seniorom i Osobom Niepełnosprawnym (parter)
Zespół Strategii i Rozwoju (parter)
Dział Administracyjno - Techniczny w tym sekretariat (pierwsze piętro)
Samodzielne stanowisko ds. pracowniczych (pierwsze piętro)
Samodzielne stanowisko ds. organizacji (parter)
Samodzielne stanowisko ds. komunikacji społecznej (parter)
Inspektor Ochrony Danych (parter)
Budynek Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej przy ul. Kolejowej 14 w Sopocie jest budynkiem biurowym dwukondygnacyjnym z dwoma wejściami i podjazdami dla osób z niepełnosprawnościami poruszającymi się na wózkach. Przy drzwiach wejściowych do budynku umieszczone są domofony. Po naciśnięciu domofonu, klient łączy się telefonicznie z pracownikiem danego działu lub z sekretariatem. Dostęp na pierwsze piętro ograniczony jest dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Barierę architektoniczną stanowią schody. Budynek nie jest wyposażony w windę.
Barierę tę niweluje się poprzez możliwość kontaktu z pracownikiem za pośrednictwem domofonów. W przypadku konieczności osobistego załatwienia sprawy, pracownik przyjmuje klienta w Punkcie Obsługi Klienta. Na parterze budynku wydzielone jest specjalne pomieszczenie do kontaktu z klientem z możliwością wjazdu osoby poruszającej się na wózku.
Do budynku i pomieszczeń znajdujących się na parterze można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku na parterze znajduje się toaleta przystosowana dla osób poruszających się na wózkach.
Za budynkiem, od strony al. Niepodległości 759 a, znajduje się bezpłatny parking z wydzielonymi miejscami dla osób z niepełnosprawnościami.
Kontakt z pracownikami MOPS Sopot możliwy jest również za pośrednictwem telefonu oraz internetu.

2. Dostępność pomieszczeń biurowych w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej przy al. Niepodległości 759 a w Sopocie
Budynek Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej przy al. Niepodległości 759 a jest budynkiem biurowym, z dwoma osobnymi wejściami. W budynku znajdują się: Dział Pracy Socjalnej (na parterze), Dział Pieczy Zastępczej oraz Punkt Interwencji Kryzysowej (na pierwszym piętrze). Przy drzwiach wejściowych do budynku umieszczone są domofony. Po naciśnięciu domofonu, klient łączy się telefonicznie z pracownikiem wybranego działu.
Pomieszczenia biurowe usytuowane na parterze (Dział Pracy Socjalnej), jak również toaleta dla klientów, dostępne są dla osób poruszających się na wózkach.
Dostęp na pierwsze piętro ograniczony jest dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Barierę architektoniczną stanowią schody. Budynek nie jest wyposażony w windę.
Barierę tę niweluje się poprzez możliwość kontaktu z pracownikiem za pośrednictwem domofonu. W przypadku konieczności osobistego załatwienia sprawy, istnieje możliwość spotkania z pracownikiem w budynku przy ul. Kolejowej 14, po uprzednim umówieniu wizyty. Na parterze budynku wydzielone jest specjalne pomieszczenie do kontaktu z klientem z możliwością wjazdu osoby poruszającej się na wózku.
Do budynku i pomieszczeń znajdujących się na parterze można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Przed budynkiem znajduje się bezpłatny parking z wydzielonymi miejscami dla osób z niepełnosprawnościami.
Kontakt z pracownikami poszczególnych działów możliwy jest również za pośrednictwem telefonu oraz internetu.
Dostępność pomieszczeń biurowych w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej przy al. Niepodległości 876 a w Sopocie.

3. Pomieszczenia biurowe Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej przy al. Niepodległości 876 a w Sopocie znajdują się na parterze budynku wielorodzinnego z osobnym niezależnym wejściem. W budynku tym mieści się Dział Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego. Pomieszczenia biurowe dostępne są dla osób z niepełnosprawnością, które poruszają się na wózkach. W budynku znajduje się toaleta przystosowana dla osób poruszających się na wózkach, wyposażona również w przewijak dla niemowląt.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Przed budynkiem znajduje się nieduży bezpłatny parking z wydzielonym miejscem dla osób z niepełnosprawnościami.
Kontakt z pracownikami działu możliwy jest również za pośrednictwem telefonu oraz internetu.


Dostępność do tłumacza języka migowego


Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się, mogą skorzystać z pomocy tłumacza polskiego języka migowego, po uprzednim zgłoszeniu takiej potrzeby pracownikowi i ustaleniu terminu spotkania.